Mamma kyrkan – kyrkohistoria – ny termin

Onsdagen den 2 februari 19.00 börjar vi en ny omgång av “Mamma kyrkan berättar”. Det är kvällar där vi följer kyrkohistorien ett århundrade i taget. Vårt grundmaterial är Carl-Erik Sahlbergs bok “Mamma kyrkan berättar”.

2/2
Benedikt av Nursia – munken som bad och arbetade.

23/2
Gregorius den store – politikern som blev påve

16/3
Bonifatius – engelsmannen som förändrade Tyskland.

6/4
Ansgar – Nordens apostel

4/5
Odo – den lovsjungande abotten.

Ta gärna med eget fikabröd. Kaffe och te finns på plats. Vi tar en liten paus i mitten av kvällen och dricker vårt kaffe.

Publicerad: 27 januari 2022

Dela detta inlägg!