Vi söker pastorer

Tillsammans på 150-200%

Alliansförsamlingen i Jönköping tillhör Svenska Alliansmissionen och finns centralt i Jönköping. Församlingen består av 465 medlemmar och har en aktiv verksamhet kring såväl barn, unga vuxna, integration och äldre. Vi vill vara en stödjande och sändande församling förmission i Sverige och i världen. Vi vill också vara en del av SAM:s och den svenska kristenhetens arbete med församlingsplantering.

Vår kyrka används också mycket för uthyrning till en mängd olika aktiviteter. Våra kärnvärden är äkthet, närhet och synlighet och vår målsättning är att alla besökare ska känna detta då de kliver in genom dörren, oavsett om det är en tillfällig besökare i samband med uthyrning, eller någon som varit medlem sedan länge.

Tillträde hösten 2020 eller enligt överenskommelse. Tjänsterna är tillsvidare.

Vi ser fram emot att höra av dig för samtal och vi ger gärna mer information om tjänsterna. Välkommen att kontakta:

Hans Larsson, Ordförande 0705-44 02 05
Kenneth Petersson, Föreståndare 0768-19 99 50
Anders Roos, Personalutskottet 036-331 19 81

Vi ser fram emot din ansökan via personalutskott@allianskyrkan.se

Om tjänsten

Vår vision är ”att vara en växande församling där alla får plats. En kärleksfull gemenskap, mitt i stan med Jesus i centrum”. I Allianskyrkan arbetar du i team tillsammans med ungdomsledare, övriga pastorer och många ideella mycket duktiga medlemmar, där ni som anställda gemensamt ansvarar för kärnverksamheten i vår församling. Vi har en stor längtan att vår församling ska växa och söker dig som vill vara med och bidra till detta. Vi har flera verksamhetsområden som vi vill fokusera på framöver och tror att dina gåvor kan få komma till sin rätt när vi tillsammans kan utforma tjänsterna med målet att nå vår vision. Därför tänker vi också flexibelt när det gäller omfattning på tjänsterna.

Du har pastorsutbildning eller motsvarande med förankring i en personlig tro och relation med Gud. Du är en andlig ledare med förmåga att undervisa och inspirera andra. Du har omsorg om andra människor och har förmåga att se, möta och samtala med olika människor med en vilja att sprida den kristna tron. Vi värdesätter personlig lämplighet och förmåga att samarbeta med andra i team. En av tjänsterna avser Församlingsföreståndare och därmed rollen att leda personalgruppen.