Korall/Tonår

Korall är namnet på våra fredagar och vår ungdomsverksamhet.

En förkortning för Kors/Allianskyrkan men också som ett korallrev med liv, mångfald och rik växtlighet. Därför heter vi Korall.

Korall

På fredagskvällar ses vi för att hänga, köra lekar, fika och ha andakter tillsammans. Korall är till för dig som går på högstadiet eller gymnasiet. Vi åker även på läger
tillsammans, bland annat skidläger i Trysil på sportlovet och sommarlägret UngTro på Gullbrannagården vecka 32.

Klockan 19:30 ses vi i kyrkan och strax därefter drar vi igång en aktivitet för alla. Efter aktivitet och lek rör vi oss mot kyrksalen där en av oss ledare delar en andakt. Det ges även utrymme för bön i olika former och lovsång. Varje kväll avslutas med fika och häng.

Under sommarhalvåret befinner vi oss i Korskyrkan och under vinterhalvåret i Allianskyrkan. Du hittar veckouppdateringar på vår Instagram @koralljkpg. Ingen anmälan krävs, det är bara att komma. Varmt välkommen med!

Bönegrupp

I bönegrupp samlas vi på onsdagar kl. 18:30. Det är en liten grupp där vi får be och prata om vår vardag, men även en möjlighet att utmana och fördjupa vår tro.

Vill du gå med i en bönegrupp? KUL! Skriv till ungdomsledaren, vars nummer och mail står under kontakt.

Jag vill veta mer:
CLARA ÖHMAN