Välkommen till Skattkammaren & Youngsters!

Skattkammaren är vår söndagsskola som riktar sig till barn mellan 4 och 10 år. Youngsters är för dig mellan 11-14 år.

Skattkammaren och Youngsters i Allianskyrkan pågår under skolterminerna och alla barn mellan 4 till 14 år är välkomna.

Skattkammaren startar med en storsamling i det vi kallar ”biblioteket”. Där får vi se ett drama som handlar om ett bibeltema. Det blir också lite sång och musik.
Därefter kan barnen få pyssla eller välja att vara i vår Sporthall och leka.

I Youngsters varierer programmet från gång till gång. Vi blandar lekar med att snacka om olika samtalsämnen. Vi formar träffarna tillsammans.

Starttid & samling

Skattkammaren ses varje vecka under gudstjänsterna. Incheckning sker i kyrkans entré när ni kommer. Vi börjar med att vara med en stund under gudstjänsten innan vi fortsätter vår samling två trappor upp.

Youngsters ses jämna veckor under gudstjänsterna. Vi börjar med att vara med en stund under gudstjänsten innan vi fortsätter vår samling uppe i Tornrummet. För att se när vi ses, kolla i kalendern eller hör av dig till Clara, vår ungdomsledare.

Sluttid

Båda samlingarna håller på till ca klockan 11:00 och därefter finns fortsätter vi med att fika i kyrkan.

Vanliga frågor och svar

Vid frågor och funderingar

Skicka gärna ett e-postmeddelande till info@allianskyrkan.se

Söndagsskolan är som en Gudstjänst, fast på barnens villkor. Beroende på antal så delar vi ofta in barnen i grupper efter ålder för att kunna dem det allra bästa utifrån sin ålder. När den vanliga Gudstjänsten är slut kan föräldrarna hämta sina barn.

Du kan komma precis som du är!